PIRKĖJŲ APSAUGOS IR PREKIŲ GRĄŽINIMO POLITIKA
1. Bendrosios nuostatos
1.1. Ši politika yra sudaryta siekiant apibrėžti prekių grąžinimo ir pirkėjų apsaugos procedūras, taikomas visiems pardavėjams ir pirkėjams, naudojantiems mūsų Platformą.
1.2. Platforma yra tik tarpininkas tarp pirkėjo ir pardavėjo ir neprisiima atsakomybės už prekių kokybę ar pristatymą, tačiau siekia užtikrinti saugų atsiskaitymą ir teisingą pardavėjų ir pirkėjų elgesį.
2. Pirkėjų apsauga ir prekių grąžinimas
2.1. Pirkėjas, atlikdamas užsakymą per Platformą, moka už prekę iškart, tačiau sumokėti pinigai sulaikomi Platformos iki pat pirkėjo patvirtinimo, kad prekės yra gautos, nesugadintos ir iš esmės atitinka aprašymą.
2.2. Pirkėjui tenka mokestis, sudarantis 5 proc. perkamų prekių kainos, nurodytos pardavėjo. Mokestis mokamas už pirkėjo apsaugos paslaugą.
2.3. Pirkėjo apsauga nėra draudimas ar teisinės apsaugos paslauga. Pirkėjo apsauga yra Platformos siūloma paslauga. Ji nepakeičia pirkėjo juridinių teisių ar teisinių garantijų, kurios gali būti įgyvendinamos papildomai ir nepriklausomai nuo pirkėjo apsaugos.
2.4. Pirkėjo apsauga apima pirkėjų teisę susigrąžinti pinigus, jei prekė prarandama ar sugadinama siuntimo metu arba jei prekė visiškai neatitinka aprašymo, su sąlyga, kad laikomasi toliau nurodyto proceso:
2.4.1. Ginčo iškėlimo laikotarpis. Pirkėjas turi pranešti apie problemą Platformai, parašydamas atitinkamą pranešimą per Platformą arba el. paštu, per 2 (dvi) dienas nuo tada, kai prekės buvo pristatytos (šis 2 dienų laikotarpis toliau – Ginčo iškėlimo laikotarpis). Sandoris bus sustabdytas, o bendra kaina bus laikoma sąlyginio deponavimo sąskaitoje, kol problema bus išspręsta. Jei pirkėjas nepraneš apie problemą per Ginčo iškėlimo laikotarpį, sandoris bus užbaigtas. Tokiu atveju pardavėjas gaus prekės pirkimo kainą.
2.4.2 Gabenimo metu pamestos ar sugadintos prekės. Jei pirkėjas negauna prekės arba jei prekė buvo sugadinta gabenimo metu, pirkėjas turi apie tai informuoti Platformą per Ginčo iškėlimo laikotarpį. Patvirtinus, kad prekė buvo pamesta arba sugadinta gabenimo metu, pirkėjui per Platformą bus grąžinta bendra kaina. Kilus ginčui dėl prekės praradimo ar sugadinimo gabenimo metu, siuntimo paslaugų teikėjo pateikta informacija bus laikoma tikslia, nebent ir tol, kol pirkėjas nepateiks Platformai priešingų įrodymų.
2.4.3 Prekės, kurios visiškai neatitinka aprašymo. Prekės turi atitikti pardavėjo pateiktą aprašymą ir nuotraukas, įkeltas į prekės skelbimą. Jei pirkėjo gauta prekė neatitinka pardavėjo pateikto aprašymo ir nuotraukų, ji bus laikoma „Visiškai neatitinkančia aprašymo“. Tai apima šiuos gautos prekės ir prekės aprašymo / nuotraukų skirtumus: netinkami dydžiai, netinkamos spalvos, suklastotos prekės, labai sugadinta prekė (dėmės, kvapai, skylės), netinkama būklė, ne tos prekės arba trūkstamos prekės rinkiniuose. Ir atvirkščiai, prekė nelaikoma visiškai neatitinkančia aprašymo, jei prekė netinka (tačiau dydis skelbime nurodytas teisingai) arba gautos prekės ir prekės aprašymo ir nuotraukų skirtumai yra tik nežymūs ir nereikšmingi, neturintys įtakos prekės naudojimui ir išvaizdai, kaip pagrįstai tikėjosi pirkėjas, remdamasis prekės aprašymu ir nuotraukomis. Jei pirkėjas mano, kad gauta prekė Visiškai neatitinka aprašymo, pirkėjas turi apie tai pranešti Platformai per Ginčo iškėlimo laikotarpį ir laikytis tokio proceso:
2.4.3.1 Jei pardavėjas nuspręs grąžinti pinigus pirkėjui, sandoris bus atšauktas, o pirkėjui bus grąžinta bendra kaina.
2.4.3.2 Jeigu pardavėjas prašo grąžinti prekę, pirkėjas turės pasirinkti grąžinamos prekės siuntimo būdą ir per 2 dienas išsiųsti prekę atgal pardavėjui. Pirkėjas turi sumokėti už prekės grąžinimą, nebent su pardavėju būtų susitarta kitaip. Pirkėjui grąžinama kainos dalis lygi sumokėtai kainai atėmus visas siuntimo išlaidas bei apsaugos mokestį.
2.4.3.3 Jeigu kuris nors iš naudotojų praneš apie problemą Platformos klientų aptarnavimo komandai arba jeigu pardavėjas nesiims jokių veiksmų, nurodytų 2.4.3.1 ir 2.4.3.2 punktuose, per 14 dienų nuo pirkėjo pranešimo apie problemą, problemą spręs Platformos klientų aptarnavimo komanda. Platformos klientų aptarnavimo komanda nustatys, ar „prekė visiškai neatitinka aprašymo“, įvertinusi pirkėjo ir pardavėjo pateiktą informaciją / įrodymus, ir gali prašyti naudotojų pateikti papildomos informacijos.
2.4.3.4 Platformai nustačius, kad „prekė neatitinka aprašymo“, pardavėjas turės per 2 (dvi) dienas imtis ankstesniuose 2.4.3.1 ir 2.4.3.2 punktuose numatytų veiksmų. Jeigu pardavėjas per 2 (dvi) dienas nesiims jokių veiksmų, sandoris bus atšauktas, o pirkėjui bus grąžinta bendra kaina. Platformai nustačius, kad prekė nėra neatitinkanti aprašymo, sandoris bus užbaigtas, o pardavėjui bus pervesta prekės pirkimo kaina ir siuntimo kaina (tik jeigu buvo pasinaudota kitu siuntimo būdu, nei integruotas siuntimas (iš anksto apmokėtos siuntimo etiketės)).
2.4.3.5 Tais atvejais, kai pagal pirmiau išdėstytas taisykles sandoris atšaukiamas negrąžinus prekės, naudotojai gali toliau dėl prekės grąžinimo bendrauti tiesiogiai, o Platforma nebeteikia pagalbos / netarpininkauja.
2.4.4 Klastotės. Tuo atveju, jei pirkėjas teigia, kad prekė yra suklastota, Platforma paprašys pirkėjo ir pardavėjo per 24 valandas nuo Platformos prašymo pateikti informaciją pateikimo pateikti jų poziciją pagrindžiančią informaciją. Platforma gali prašyti papildomos informacijos iš pirkėjo ir (arba) pardavėjo, jei Platforma nurodo, kad jos reikia. Remdamasi visa turima atitinkama informacija, Platforma galiausiai priims sprendimus kiekvienu konkrečiu atveju, o pirkėjas ir pardavėjas įsipareigoja gerbti tokius Platformos sprendimus:
2.4.4.1 jei nėra pagrindo abejoti prekės autentiškumu, sandoris bus užbaigtas ir pardavėjui bus sumokėta prekės pirkimo kaina, taip pat siuntimo kaina (tik jeigu buvo pasinaudota kitu siuntimo būdu, nei integruotas siuntimas (iš anksto apmokėtos siuntimo etiketės));
2.4.4.2 jei nėra pakankamai informacijos, leidžiančios Platformai nustatyti, ar prekė yra suklastota, pirkėjui ir pardavėjui bus pranešta, kad atvejis laikomas nevienareikšmišku, pirkėjo bus paprašyta grąžinti prekę pardavėjui. Bus taikomas tas pats procesas, aprašytas ankstesniame 2.4.3.2 punkte;
2.4.4.3 jei yra aiškių, objektyvių ir konkrečių požymių, kad gauta prekė yra suklastota, sandoris bus panaikintas ir pirkėjas galės atgauti pinigus nesiųsdamas prekės atgal pardavėjui.
2.4.5 Pinigų grąžinimas negalimas. Pirkėjas neturės teisės į pinigų grąžinimą pagal pirkėjo apsaugą, o prekės pirkimo kaina, taip pat siuntimo kaina (tik jeigu buvo pasinaudota kitu siuntimo būdu, nei integruotas siuntimas (iš anksto apmokėtos siuntimo etiketės)) bus sumokėta pardavėjui, jei:
i) pagal aprašytą procesą Platforma nustatys, kad prekė nėra „Visiškai neatitinkanti aprašymo“;
ii) pirkėjas nepraneš apie problemą Platformai per nustatytą Ginčo iškėlimo laikotarpį;
iii) pirkėjas prekę bet kokiu būdu gadino, plovė, naudojo, testavo ar modifikavo; arba
iv) pirkėjas jau patvirtino, kad prekė atitinka jo lūkesčius;
v) pirkėjas nepateikė pakankamų įrodymų per Platformos klientų aptaranavimo komandos nurodytą laikotarpį, kad prekė buvo sugadinta gabenant (pakankami įrodymai, kokių reikalaujama siuntimo paslaugų teikėjo taisyklėse).
2.4.6 Prekių rinkinio grąžinimas. Jei grąžintina prekė buvo įsigyta kartu su kitomis prekėmis iš to paties pardavėjo (kaip rinkinio dalis), pirkėjas turi grąžinti visas rinkinį sudarančias prekes ir jam bus grąžinti pinigai už visas rinkinį sudarančias prekes.
2.5 Platformos vaidmens grąžinant pinigus pagal pirkėjo apsaugą patvirtinimas. Naudotojai sutinka laikytis pinigų grąžinimo pagal pirkėjo apsaugą proceso ir bendradarbiauti su Platforma, kad Platforma galėtų priimti sprendimus bet kokiu su pirkėjo apsauga susijusiu klausimu, remdamasi šiose Taisyklėse nustatytais objektyviais kriterijais. Jei naudotojai išsprendžia problemą tarpusavyje po to, kai ji jau buvo perduota Platformos klientų aptarnavimo specialistams, naudotojai įsipareigoja apie tokį rezultatą informuoti Platformos klientų aptarnavimo specialistus.
2.6 Ši politika yra bendro pobūdžio ir nenumato visų galimų situacijų. Platforma pasilieka teisę atnaujinti šią politiką bet kuriuo metu.